Els cellers de la Denominació d’Origen Montsant tanquen el 2012 amb més de 5 milions d’ampolles de vi venudes. El que significa que aquesta ha estat la tercera millor campanya de la seva historia.
Per tant satisfacció als cellers del Priorat emparats dins la Denominació d’Origen Montsant a qui el passat 2012 els van sortir bé els números, aconseguint vendre més de 5 milions d’ampolles. Una marca amb força pes a l’exterior, tot i que el passat any s’ha registrat un increment en les vendes a Catalunya i també a la resta de l’estat espanyol. I és que dels 5 milions, 1.8 es van vendre a Catalunya, acaparant el 36% de les vendes totals. Mentre que a la resta de l’estat se’n van vendre 769 mil.
L’alça en els mercats català i espanyol ha ajudat a reduir la gran dependència que fins ara tenia la DO en l’exportació, que en anys anteriors havia arribat fins al 70%. Amb tot encara tenen un gran pes, durant el 2012 se n’han exportat fins a 2.5 milions d’ampolles, sent Estats Units i Alemanya els principals destins de la marca, tot i que també hi destaca Japó o el Canadà entre d’altres països europeus.