L’arxiu Comarcal de la Terra Alta es troba immers en la localització i catalogació de tota la documentació del territori. El cens d’arxius, que és així com s’anomena aquest procés, pretén aconseguir que tot tipus d’Institucions, entitats i particulars donin en custodia aquella documentació que considerin rellevant per a la Terra Alta.
L’arxiu Comarcal de la Terra Alta pretén esdevenir un fons documental de referència i per aquest motiu és troba immers en el que es coneix com a “Cens d’arxius”. Aquest procés consisteix en localitzar i valorar tota la documentació, tant d’entitats com de particulars, amb l’objectiu d’aconseguir-ne la seva custòdia i posar-los al servei de tota la ciutadania. La Directora de l’Arxiu Comarcal de la Terra Alta, Laia Vidal, ens ho explicava ahir a l’Hora L.
L’arxiu Comarcal de la Terra Alta compta amb una capacitat de 7 kilòmetres lineals, 4 grans dipòsits per als documents en format paper, i diversos dipòsits per a suports especials com arxius fotogràfics, cintes de vídeo o radiocassets, entre d’altres.